Coaching

Coaching er en effektiv metode til at blive afklaret om dine kompetencer, mål og ønsker og – ikke mindst – hvordan du når dem.

Coaching afdækker årsagerne til, at vi ikke opnår det, vi ønsker – og hvad der skal til, for at vi gør. Coaching hjælper til at bryde med negative tanke- og handlemønstre og erstatte dem med nye, motiverende alternativer. Og det hjælper til at blive opmærksom på, hvad der stopper os, og dermed til at overkomme forhindringer og udfordringer.

Så, har du et mål eller ønske, som du mangler mod, viden eller styrke til at realisere? Står du i en situation, hvor du skal træffe et vigtigt valg, og er i tvivl om, hvad du skal vælge? Eller mangler du et nyt perspektiv på, hvordan du overkommer en forhindring? Så kan coaching give dig den nødvendige afklaring og handleparathed.

Med mange års baggrund fra karriererådgivning, outplacement og ledersparring er Sys Vecht klar til at hjælpe dig videre.

Et coachingforløb består typisk af 3-5 sessioner, afhængig af udfordringen nogle gange flere. Da coaching er en tillidssag, giver CounsLs forløb dig mulighed for at stoppe efter det indledende møde, hvis ikke du mener, at det er det rette for dig.

Forløb skræddersys efter behov. Kontakt os på tlf. 2121 4698 eller mail: sys@counsL.dk for en snak om tilpassede forløb og pakker samt priser.

Karriererådgivning / Outplacement

CounsL tilbyder karriererådgivning / outplacement til både private og virksomheder.

 

Til virksomheder:

CounsL kan hjælpe dine medarbejdere til en god start på deres videre arbejdsliv, såfremt virksomheden pga. omstruktureringer eller lignende ser sig nødsaget til at afskedige medarbejdere.

Det kan også være, I har lyst til at hjælpe en enkelt medarbejder videre til en karriere udenfor jeres virksomhed? I dette tilfælde tilbyder CounsL også individuel karriererådgivning.

Karriererådgivning – eller outplacement, som det ofte kaldes – omfatter elementer som bl.a. kompetenceafklaring, dialog vedr. fremtidige jobønsker, optimering af CV og ansøgning, hjælp til aktivering af netværk, uopfordrede ansøgninger og interviewtræning. Typisk omfatter et forløb 6-8 individuelle møder samt – i tilfælde af flere samtidigt opsagte – en indledende gruppeworkshop.

 

Til private:

Har du behov for at gentænke dine karrieremål eller er du på udkig efter et nyt job? Så kan CounsL hjælpe dig med at lægge en strategi, afdække dine kompetencer og give gode råd til, hvordan du kan få dit næste job via netværk og ansøgninger. Vi sikrer også, at dit CV og dine ansøgninger virker efter hensigten, og hjælper med interviewtræning etc.

Kontakt mig for yderligere information og en skræddersyet løsning til netop dig eller din virksomhed på tlf. 2121 4698 eller mail: sys@counsL.dk

Workshops

CounsL afholder løbende workshops og indlæg om emner som jobsøgning, networking og LinkedIn til employer branding, personlig branding og jobsøgning.

De fleste workshops er skræddersyet til en enkelt virksomhed, netværk eller organisation, men vi afholder også åbne workshops. Dato og indhold for næste åbne workshop kan du se her.

Jobsøgningsworkshop

Denne workshop afholdes både som skræddersyet og åben workshop.

Er I en gruppe af jobsøgende kollegaer, som ikke har fået tilbudt outplacement som del af jeres opsigelsespakke? Så kunne en heldags workshop om jobsøgning A-Z måske være en god mulighed at gå sammen om.

Eller har jeres virksomhed/organisation brug for hjælp til at få opsagte medarbejdere godt videre efter en opsigelsesrunde? Så laver vi en workshop tilpasset netop jeres medarbejdere/branche.

Indholdet i en workshop om jobsøgning kan bl.a. omfatte følgende emner:

  • Pludselig ledig – hvad nu? Tanker og reaktioner
  • Kompetenceafklaring
  • Jobmarkedet
  • Flere veje til næste job
  • CV og ansøgninger
  • LinkedIn
  • Netværk og kaffemøder
  • Jobsamtalen

 

LinkedIn Workshops

LinkedIn er i dag det største professionelle netværk i verden.

I januar 2021 havde netværket jf.  LinkedIn selv 740 millioner brugere worldwide, heraf 2,6 millioner brugere i Danmark. Det er tæt på tallet for arbejdsstyrken, som af Danmarks Statistik i januar 2020 blev opgjort til  2,8 millioner!

Også virksomhederne har taget netværket til sig, og i januar 2021 er der 55 millioner virksomhedssider på LinkedIn – mere end en 7-dobling i forhold til 2015, hvor tallet var 7,4 millioner.

LinkedIn er dermed blevet ét af de vigtigste fora for både employer branding, personlig networking og branding samt jobsøgning og rekruttering, og et nærmest uundværligt (gratis!) værktøj for rigtig mange.

Kunne du tænke dig at få styrket din personlige LinkedIn profil og få værdifulde tips til, hvordan du udnytter den bedre? Eller kunne din virksomhed tænke sig at komme i dialog med et stort antal attraktive kandidater, som måske kun er passivt jobsøgende, men som samtidig har interesse i at høre om netop din virksomhed som en potentiel fremtidig arbejdsplads?

Så læs mere om nogle af de kurser og workshops, vi tilbyder nedenfor, eller kontakt nig for yderligere information på tlf. 2121 4698 eller mail: kontakt@counsL.dk

LinkedIn for alle – personlig branding og networking

Har du en profil på LinkedIn, men er lidt i tvivl om, hvad du egentlig skal bruge den til? Er du jobsøgende og vil du gerne i dialog med virksomheder og headhuntere? Vil du gerne blive bedre til at vedligeholde dit netværk, så det står klar til at hjælpe dig, når du har brug for det? Så er dette workshoppen for dig.
I løbet af denne 3-timers workshop får du bl.a. input til følgende:

Optimering af din personlige profil
Hvordan du kan bruge LinkedIn til at samle og vedligeholde dit netværk
Hvordan du kan brande dig via LinkedIn og tiltrække opmærksomhed fra virksomheder og headhuntere
Brug dit netværk til at finde ledige jobs samt potentielle arbejdsgivere og kontakter
Gode råd til networking og uformelle mødeaftaler
Hvordan måler du effekten?

Målgruppe:
Jobsøgende, studerende eller andre, som kunne tænke sig at optimere deres LinkedIn profil og samtidig få input til, hvordan de kan bruge den til at vedligeholde deres netværk, jobsøgning mm.
Denne workshop udbydes både som virksomhedstilpasset og som åbent kursus, og alle deltagere vil efter workshoppen modtage ”Guide til din personlige LinkedIn profil”. Workshoppen kan afholdes på både dansk og engelsk, ligesom ovennævnte guide fås på begge sprog.

Læs mere om tilmelding og dato for næste åbne workshop her (link)

LinkedIn for virksomheder – rekruttering og employer branding

Får du altid fat i de bedste kandidater, når du søger nye medarbejdere? Er du i løbende dialog med potentielle fremtidige kandidater? Og kender de kandidater, du ønsker at tiltrække, din virksomhed tilstrækkeligt godt? Hvis du svarer nej til bare ét af ovenstående spørgsmål, er denne workshop måske noget for dig.
På denne 4-timers workshop får du kendskab til LinkedIn’s mange muligheder som rekrutteringsværktøj og employer branding platform.
Udgangspunktet vil være mulighederne, du har med en gratis profil, og nogle af de emner, der vil blive stillet skarpt på, er:

Hvordan finder du de gode kandidater – både de aktivt og de passivt jobsøgende? Og hvordan kontakter du dem?
Hvordan udnytter du LinkedIn til at brande din virksomhed som en attraktiv arbejdsplads?
Hvordan optimerer du din virksomheds company page og bruger den aktivt i jeres employer branding indsats?
Hvilke budskaber er relevante for jeres netværk, og hvordan sikrer I, at budskaberne bliver spredt?
Interne overvejelser og processer ift. LinkedIn indsatsen, herunder hvordan medarbejdere og ledelse kan inddrages.

Målgruppe: HR-medarbejdere, ledere, selvstændige rekrutteringskonsulenter

Workshoppen tilrettes til netop din virksomheds behov, og alle deltagere vil efter workshoppen modtage ”Guide til din personlige LinkedIn profil”. Workshoppen kan afholdes på både dansk og engelsk, ligesom ovennævnte guide fås på begge sprog.

Personlig sparring til optimering af din LinkedIn-profil

Har du endnu ikke en LinkedIn profil eller vil du gerne blive bedre til at bruge den, du har? Så er det måske personlig sparring, du har behov for.

Et personligt sparringsforløb kan typisk se sådan ud:

På 2 individuelle møder opsætter/optimerer vi din LinkedIn profil A-Z med udgangspunkt i dine personlige behov og ønsker til brugen af LinkedIn

På det første møde gennemgår vi din profil og de vigtigste elementer i opbygning og udnyttelse af en god LinkedIn profil, herunder settings.
I tiden mellem de to møder arbejder du selv videre med din profil med hjælp fra den udleverede guide: ”Guide til din personlige LinkedIn profil”.
På det andet møde gennemgår vi din opdaterede profil samt går i dybden med de mange muligheder, du har med LinkedIn til jobsøgning, networking og personlig branding, samt hvad det kræver af tid/indsats.

Den samlede pris for ovenstående forløb er kr. 4.900,00 + moms, og omfatter 2 møder á 2 timer samt et eksemplar af ”Guide til din personlige LinkedIn profil”. Ønsker du kun et enkelt møde, er prisen kr. 2.800 inkl. guide.

Rekruttering / Search

Har I brug for hjælp til at finde den rette kandidat til jeres åbne stilling? Hvorfor ikke lade CounsL hjælpe jer i processen?

Mange års erfaring fra HR og rekrutteringsbranchen har givet mig et stort netværk og en evne til at matche den rigtige kandidat med det konkrete job.

Jeg kan hjælpe både via search (headhunting) eller udvælgelse via annoncering afhængig af den ønskede profil på jeres fremtidige medarbejder.

Opgaven kan omfatte hele processen fra stillingsprofil over annonce, udvælgelse af kandidater, interviews, profilanalyse og referencetagning, eller blot udvalgte elementer af processen.

Speciale: Administrative, HR og IT-profiler – udviklere, projektledere, konsulenter mm.

Kontakt mig for en snak om mulighederne eller et tilbud på tlf. 2121 4698 eller mail: sys@counsL.dk

HR assistance

Har I behov for en midlertidig HR Business Partner eller hjælp til HR relaterede opgaver?

Eller mangler I en ekstern HR partner i en periode, indtil jeres virksomhed bliver stor nok til at ansætte en intern HR-medarbejder? Så kontakt CounsL.

Baseret på mange års HR-erfaring tilbyder CounsL assistance til en bred vifte af HR-opgaver på projekt- eller timebasis.

Specialer: HR strategier, HR politikker, rekruttering, employer branding, personaleledelse, organisationsudvikling, appraisals, medarbejderhåndbøger, personprofilanalyser

HR funktionen A-Z

Specielt for mindre virksomheder i vækst kan etablering af en funktionsdygtig HR funktion tage meget tid og fokus fra forretningen.

CounsL kan hjælpe din virksomhed til at opbygge en HR-funktion fra bunden, så I efterfølgende har de vigtigste elementer på plads, herunder:

HR strategi
Processer – f.eks. tiltrækning, rekruttering, relocation, onboarding, fastholdelse, udvikling, fratrædelse
Politikker
Værktøjer – performance appraisal / MUS, medarbejderhåndbog, interviewskema, stillingsannoncer
og meget mere.

Kontakt mig for en snak om mulighederne eller et tilbud på tlf. 2121 4698 eller mail: sys@counsL.dk